21. lokakuuta 2011

Päivä 16

Näkökulmasi massa musiikkiin.

Massa musiikki... no tänään voisin oikeastaan antaa luvankin avautua tästä vähän syvällisemminkin. Onhan kello jo yli puolen yön ja kaikkea :'D

Yleensäkin tässä on tullut pohdittua mitä massa edes on? En tarkoita sitä mitenkään silleen, kyllä mä tiedän että massa kuuluu fysiikan oppeihin ja niin pois päin, mutta kun miettii jotain massatyyliä tai yleensäkin tätä sanontaa "Mennään massan mukana" niin väkisinkin oon alkanut miettimään mikä luokitellaan massaks ja mikä ei.

Kun mietitään jotain massamusaa, täytyy kuitenkin ottaa huomioon mistä maasta on kotoisin jne. koska tajusin tässä tällaisenkin totuuden, että ranskalaisille suomalainen massamusa Iskelmältä on eksoottista kun taas meille eksoottista on kuunnella yhtälailla ranskalaista massamusaa.

Mutta oma mielipiteeni! Yleensäkin oon aatellut asiat näin, että mitäs se mun persettäni kutittaa, jos joku pukeutuu massan mukaisesti ja kuuntelee massamusaa. Asia erikseen on se, että saatan ajatella hänen olevan hivenen... mauton kun tyytyy vain siihen "tuttuun ja turvalliseen" joka on tarjolla, mutta totuus toisaalta on vaan se, ettei kaikkia mielytä kaikki.

Myönnän kuuntelevan yhtälailla massamusaa, koska oon kaikkiruokainen. Eri asia on se, että mikä nappaa parhaiten. Tai siis, pystyn kuuntelemaan ilman suurempaa yökötysällökohtausta mitätahansa musaa, jota tulee radiosta, mutta myönnän inhoavani Paula Koivuniemeä ja yleensäkin melko hidastempoista iskelmämusaa. Soittolistaltani löytyy ihan tuttuja länsimaalaisia artisteja, mutta myös sitten j-popin ja -rockin edustajia. K-pop ei ole vielä kolahtanut minulla ja vie varmasti vielä kauan ennen kun kolahtaa jos edes koskaan tekee sitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti